Hej alla trädgårdsvänner!

Välkommen till Tjörns Trädgårdsförening!

Vi vill välkomna dig som medlem oavsett om du odlar i stor eller liten trädgård, balkong, på fönsterkarm eller i fantasin.

Vårt mål är att skapa en plats för trädgårds-intresserade genom olika aktiviteter, föredrag om trädgård ur praktiska eller historiska perspektiv eller om ett visst växtslag. Guidade besök i privata trädgårdar, parker och koloniområden är också en del av våra aktiviteter.

Våra medlemmar har ”Öppna Trädgårdar” som du kan besöka och låta dig inspireras av. Vi arrangerar en växtmarknad varje år som blir en stor folkfest med många besökare.

Vi gör populära och omtyckta bussresor varje år, allt från 1-5 dagarsresor. Våra bussresor innehåller besök i trädgårdar men också historiska platser och sevärdheter, ja helt enkelt sådant som är värt ett besök utefter resans väg. Resorna vi gör går till resmål i Sverige, Norden och Europa.

Det är alltid något på gång i Tjörns Trädgårdsförening. Vi har aktiviteter som riktar sig enbart till medlemmar, men även evenemang som är öppna för alla. Som medlem får du vårt program två gånger per år, där du får veta vad som är på gång.

Välkommen till oss!

Om du är medlem och inte får mail från oss saknar vi din epostadress.

Vänligen maila till

tjornstradgardsforening@gmail.com

Vi finns på Facebook, om vi vill informera er om något uppdaterar vi även där.